ПідтриматиРусский

В Україні за керування електросамокатом у нетверезому стані загрожує штраф і позбавлення прав

Навіть прокатний електросамокат п’яним може коштувати прав та десятків тисяч гривень

Галина Хомуляк
Галина Хомуляк

Редактор-аналітик

Українські водії електротранспорту можуть отримати штрафи

В Україні керування електросамокатом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння прирівняли до керування автомобілем.

Про це повідомляють медіа з посиланням на постанову суду.

Згідно з новими правилами:

  • Перше порушення — штраф 17 000 грн і позбавлення водійських прав на 1 рік.
  • Повторне протягом року — штраф 34 000 грн, позбавлення прав на 3 роки та можливе вилучення транспортного засобу.
  • Третє і більше порушень – штраф 51 000 грн, позбавлення прав на 10 років і конфіскація електросамоката.

Навіть поїздка на прокатному самокаті в нетверезому стані може коштувати прав і десятків тисяч гривень.

Від початку року до суду передано щонайменше 17 справ про порушення правил дорожнього руху водіями електросамокатів, з них 4 — кримінальні. У більшості випадків йдеться про штрафи в 340 грн, проте іноді покарання сягає 34 тис. грн.

За даними платформи Опендатабот, у 2024 році в Україні зафіксували 71 порушення, пов’язане з водіями електросамокатів — на 42% більше, ніж у попередньому році. Найчастіше йдеться про адміністративні правопорушення: у 2024 і 2025 роках таких зареєстрували 64 і 7 відповідно.

За останні два роки 17 водіям електросамокатів виписали штрафи по 17 тис. грн:

  • 15 — за керування у стані алкогольного сп’яніння;
  • 2 — за керування у стані наркотичного сп’яніння. Трьом із них заборонили керувати транспортними засобами протягом року.

Максимальний штраф було накладено у червні 2024 року в Одесі, коли чоловіка-рецидивіста затримали за повторне керування електросамокатом у нетверезому стані без водійських документів. Суд призначив йому штраф 34 тис. грн і зобов’язав сплатити судовий збір. Якби він мав водійське посвідчення, його б позбавили прав.

З 2023 року всі транспортні електроприлади (самокати, моноколеса, сігвеї) визнано транспортними засобами. Це дозволило поліції та судам притягати водіїв до адміністративної відповідальності на загальних підставах нарівні з водіями авто. Втім, окремих правил для водіїв електросамокатів досі немає.

Також повідомлялося, що українських водіїв можуть почати штрафувати за перевищення допустимого рівня шуму електротранспорту, розмір покарання передбачатиметься на рівні 17 000 грн, а за повторне порушення — 34 000 грн.

Нагадаємо, в центрі Івано-Франківська заборонили електросамокати та інший електротранспорт.

Ще більше гарячих та ексклюзивних новин – у наших Telegram-каналі та Facebook!

Інші новини

Відстрочка і бронювання від мобілізації: у чому різниця та хто може їх оформити

Відстрочка і бронювання від мобілізації: у чому різниця та хто може їх оформити

Відстрочку громадянин оформлює на підставі особистих обставин, тоді як бронювання працівника ініціює роботодавець

'Укрзалізниця' планує скасувати одразу два популярні потяги: в компанії назвали причину

"Укрзалізниця" планує скасувати одразу два популярні потяги: в компанії назвали причину

Пасажирам із Дніпра пропонують альтернативні рейси до Львова, а до Перемишля можна буде дістатися з пересадкою

Живете за кордоном: чи можуть українця мобілізувати в Польщі, Німеччині, Швеції або США

Живете за кордоном: чи можуть українця мобілізувати в Польщі, Німеччині, Швеції або США

У різних країнах правила відрізняються: десь військовий обов’язок пов’язаний із громадянством, а десь іноземців можуть залучати до оборонних обов’язків

ВЛК у 2026 році: які хвороби можуть вплинути на придатність до військової служби

ВЛК у 2026 році: які хвороби можуть вплинути на придатність до військової служби

За наказом МОУ №402 одна й та сама хвороба може стати підставою для різних висновків ВЛК залежно від стану людини

Зайшов на військовий об’єкт — заплати до 51 тисячі: Кабмін схвалив нові штрафи

Зайшов на військовий об’єкт — заплати до 51 тисячі: Кабмін схвалив нові штрафи

За повторне порушення штраф може сягати 34 тисяч гривень, а за проникнення в умовах особливого періоду — 51 тисячі